Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 13 of 13

Thread: Natuur in marokko

Cap des Trois Fourches , Nador

De Cape Three Forks is een kaap in de Middellandse Zee ten noordoosten kust van Marokko ( Rif ) . Het is een uitgestrekt bergachtig kaap van Noord-Afrika , dat twintig kilometer uitsteekt in de Middellandse Zee

~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Paradise Valley in Agadir

In de bergen van het sous bevindt zich een vallei, dat in duizenden jaren gevormd is door de natuur en bezaait is met watervallen. Het is een idyllische scène rechtstreeks uit een film met de toepasselijke naam Paradise Valley.

Paradise Valley
    Paradise Valley ligt 10 km ten oosten van Aourir. In het begin van de vallei vindt je een diepe kloof vol palmbomen, waar ook een rivier doorstroomt. Voor de wandelaars loopt er door de vallei een goed gemarkeerd wandelpad van 2,7 kilometer lang. Het wandelpad bevindt zich op een afstand van 28km van Aourir. De vallei is ook een prachtige kampeerplek, maar sla je tent niet te dicht bij de rivier op. Het water kan de rivierbedding nog wel eens passeren.

Het is wel een flinke tocht om de mooie vallei te bereiken, maar de beloning is groot. Lekker tot rust komen op de warme rotsen en een duik nemen in één van de vele natuurlijke dompelbaden, met helder blauw water rechtsreeks uit de bergen. Je vindt in de vallei mooie panoramische uitzichten vanaf bijvoorbeeld djebel Igui Itazen vanwaar je de hele vallei kunt zien. Of vanaf Igui n'Targua vanwaar je een panoramisch zicht hebt op het dorp Tagharat.

Tagharat Ankrim
    Bij een tocht door de vallei kun je ook de lokale berber dorpjes bezoeken. Hier vindt je heerlijke en supergezonde producten zoals arganolie, honing en saffraan. Natuurlijk kan een heerlijke tagine aan de rand van de vallei niet ontbreken. De (berberse) naam voor de vallei is Tagharat Ankrim, genoemd naar de rivier Ankrim die door de vallei stroomt.
    banana valley, Aourir

paradise valley
    Hoe kom je bij de paradise valley?
    Ten noorden van Agadir en ten zuiden van de surf hotspot Taghazoute ligt het plaatsje Aourir. Aourir is ook wel bekend onder de naam “Banana Village”, dit omdat er veel bananen worden verkocht op kraampjes langs de weg. Langs de hoofdweg N1 rijd je langs de kust tot je de rotonde bereikt, langs de rotonde kun je overigens ook nog een aantal pinautomaten vinden, neem je de afslag(p1001) landinwaarts. Langs de p1001 passeer je de Arganolie showroom en een aantal kraampjes langs de weg waar fossielen en keramieken worden verkocht. Je rijdt ongeveer een half uur totdat het landschap rotsachtig wordt en je de weg door een kloof vervolgd. Niet ver hierna vindt je aan de rechterkant een parkeerplaats en een bordje met Paradise valley.
    ~~~~ Imam Malik, rahimahoeAllaah, heeft gezegd: “Als ik ooit in mijn leven zou roddelen, dan zou ik roddelen over mijn ouders. Zij hebben meer recht op (de beloning die van mij naar hun wordt toegeschreven wegens mijn roddel).” ~~~~

Guelmim

Guelmim is een stad in Marokko en is de hoofdplaats van de provincie Guelmim. In 2006 telde Guelmim 117.000 inwoners.

De stad ligt ongeveer 200 kilometer ten zuiden van Agadir. De naam van de stad betekent het meer in het Berber.

Members who have read this thread: 0

There are no members to list at the moment.

Bladwijzers

Bladwijzers